lørdag den 29. juni 2013

Hjemmelavede elastik snørebånd

Min søn på knap 8 har fået nye sko, og drømmeskoen fandtes kun med snører, og jeg kunne sikkert sagtens lærer ham og binde dem og huske ham på det. Men der er altså noget mere fart over feltet i skole, DUS osv. Så man kan nok ikke lige regne med at det bliver prioriteret :) 

Så egentlig havde jeg tænkt de der spiral snørebånd, men jeg synes faktisk de er lidt trælse. Så jeg googlede elastiske snørebånd og fandt frem til nogen lavet til Triathlon... Doh! Han har før haft sko med den slags... Men 89 kr plus Porto , var lidt pebret syns jeg. 

Så i stof 2000 købte vi ind for 38 kr. 130 cm rund elastik i blå så de matchede skoen. 2 stoppere og 2 metalsnipper. Og så hjem og igang. 

Det gamle snørebånd af, på med det nye så stopperen og metaldimsen... Klip klip og så brænde ender... Og færdig! 


Resultatet er super og det er sidste gang jeg har sagt nej til snøresko til børn :) 

3 kommentarer:

  1. Tak for tippet, det ser godt ud

    SvarSlet
  2. Godt tip, vi har også købt favoritsko med snørebånd, men det er ret træls, nu skal vi prøve din løsning:)

    SvarSlet
  3. 1000 tak for dette tip !
    jeg skal straks i dag , ud i stof 2000 og købe remedierne :-))

    SvarSlet