søndag den 19. august 2012

Djævlehuen fra Sys Fredens "babyhæklet"


Først det hæklede stykke inden sammensyningen. 
Det måler 34 cm i længden og 13 cm i bredden. 

Jeg har været på bibloteket efter Sys Fredens fantastiske bog "Babyhæklet". Og jeg kastede mig straks over djævlehuen, og efter et par forsøg har jeg nu et færdigt eksemplar...


Jeg skal altså blive bedre til at læse opskriften inden jeg går igang, det ville spare mig for meget arbejde. For den er så simpel og resultatet blev så fint.

Jeg har brugt Bimbo garn fra Føtex, det er 75% SUPERWASH uld og 25% acryl. den er hæklet med nål 2,5.



Dukkelise som tester.


Her sammen med en købt hue i str 56/62.

Fin blev den altså :)

- Maiza

1 kommentar:

  1. Jeg håber du kan hjælpe mig. Prøver at hækle huen men er nybegynder. Hækles den i et stykke eller flere stykker (A, B, C osv.)? Send mig evt svar på mail fingernemblog@gmail.com

    På forhånd tak for hjælpen!!

    SvarSlet